Women learn to code

Free DKK

Dato: Lørdag d. 26/2 kl. 9.30-21.00 (cirka) og søndag d. 27/2 kl. 9.30-16.00

Om Workshoppen

Vil du have en bedre teknologiforståelse og har du lyst til at prøve kræfter med at kode?

Så er det nu, du skal sætte kryds i kalenderen. Weekenden giver dig en grundlæggende forståelse for kodning og teknologi, så du er bedre klædt på til at realisere dine iværksætterideer eller andre projekter.

Vi kan love dig en fantastisk hyggelig weekend i rammerne af AUs iværksætter hub The Kitchen. Her holder vi et dejligt digitalt lejrbål, med plads til at hygge sammen med andre, der også gerne vil lege med kode.

Ind i mellem øvelser og oplæg trykker vi pause for at give kroppen lidt opmærksomhed. Hvis du har noget afslappet tøj og en yogamåtte må du meget gerne medbringe det, men intet krav

Igennem kurset får du:

✅ Viden om brug af teknologi og digitalisering i forbindelse med iværksætteri.

✅ En basal forståelse for kunstig intelligens, udvikling af hjemmesider og de dertilhørende kodningssprog.

✅ Udvidet dit ordforråd, så du nemmere kan kommunikere med IT-eksperter og stille relevante spørgsmål i forbindelse med udvikling af digitale løsninger og produkter.

Du kan forvente en introduktion til:

✅ Begreberne kunstig intelligens (AI), machine learning og webudvikling

✅ Programmeringssproget Python samt hands-on øvelser med Python

✅ Hvordan du arbejder med data og udvikler algoritmer

✅ Webudvikling og den bagvedliggende arkitektur

✅ HTML-kodning som i dag bruges i hjemmeside- og appudvikling

Og et nyt netværk med andre ligesindede, hvor der er plads til vidensdeling og støtte.

Krav for deltagelse:

✅ Du skal udfylde en kort ansøgning om at være med, da vi gerne vil have en dedikeret gruppe af deltagere. Du får besked om hvorvidt du er opdaget umiddelbart efter du sender din ansøgning.

✅ Det er IKKE et krav, at du har kodet før eller har erfaring med de teknologier vi gennemgår i løbet af weekenden.

✅Weekenden er for kvinder eller personer som identificerer sig som kvinder.

Praktisk information

FORPLEJNING: Weekenden er inkl. morgenmad lørdag og søndag samt vegetarisk aftensmad lørdag aften. Derudover kaffe og te. Der skal selv medbringes frokost begge dage.

UDSTYR: Medbring en bærbar computer

PLADSER: Max 25 deltagere. Fordeles efter først til mølle princippet

KONTAKT: Har du spørgsmål til weekenden bedes du kontakte Adriana M. Hansen på adriana@au.dk