Camps og konkurrencer

Hvert år er Institut for Datalogi involveret i op til flere camps og konkurrencer for unge mennesker, som har interesse for IT og datalogi.

Liste over aktiviteter:

• IT-Camp for piger - 3-dags camp for piger og unge kvinder med interesse for IT og Datalogi, eller som gerne vil lære mere om området. Afholdes på Institut for Datalogi hvert år i efterårsferien.
  • Robot Olympiad - årlig robot-olympiade for gymnasiestuderende. Den danske kvalifikationsfinale er arrangeret af Institut for Datalogi.
  • AUHack - hackathon af og for studerende på Aarhus Universitet med fokus på idé- og konceptudvikling, prototyper og demonstration, og derudover at skabe en hyggelig og lærerig weekend.
  • DM i Programmering -  Hvert år har instituttet studerende med til DM i programmering.