Data 4.0 network event, Cyber Security with Jens Myrup Pedersen

Onsdag 23. marts 2022,  kl. 16:30 - 18:45

Finlandsgade 24A, 8200 Aarhus N, Danmark

Free DKK

This event will be held in danish

I dette niende event i rækken under emnet Cyber Security, får vi besøg af end sand ekspert på området, nemlig Jens Myrup Pedersen fra bl.a. Aalborg Universitet.

Virksomheder står overfor en ny trussel. Den er digital, og den kan gå ind og ramme virksomheden i en sådan grad, at den daglige drift går i stå.

Jens Myrup Pedersen vil illustrere hvordan hackere motiveres, tænker og arbejder – og heraf også vigtigheden af at prioritere cybersikkerhed; at forstå truslerne, at beskytte sig, at være i stand til at detektere skadelig aktivitet – og ikke mindst at have en plan for hvordan et potentielt angreb skal håndteres. Hans talk krydres med live-demonstrationer af forskellige typer af angreb, og afsluttes med gode råd og tiltag, som en virksomhed kan sætte i værk, for at sikre sig mod cyber-angreb. Efterfølgende får du også mulighed for at prøve kræfter med hacker-disciplinen.

Herefter tager Rasmus Steiniche over med et oplæg om datastrategi og -sikkerhed.

🚪 16:15: Dørene åbner

👋🏻 16:30: Velkommen, ORBIT Lab og Neurospace

🗣 16:35: Tænk som en hacker – beskyt din virksomhed, Jens Myrup Pedersen

➡️ 17:35: Kort pause

🗣 17:45: Få styr på din datasikkerhed med en datastrategi, Rasmus Steiniche

🥪 18:05: Sandwich og networking

👋🏻 18.45: Tak for i dag

HVEM KAN DELTAGE?
Dette arrangement er gratis at deltage i og åbent for alle som ønsker indsigt i, og evt. Indflydelse på den danske industris fortsatte overlevelse. Alle med interesse i emnet er velkomne, og vi opfordrer både tech-kyndige studerende og repræsentanter fra den danske industri og startup-scene til at deltage. Du behøver ikke at have deltaget i tidligere arrangementer for at deltage i dette.