240 studerende deltager i AUHack 2017

Hundredevis af studerende fra hele verden besøger 31. marts – 2. april 2017 IT Byen Katrinebjerg, for at deltage i AUHack”- Aarhus Universitets største. Her møder studerende blandt andet virksomhederne Uber, Creuna, Systematic og Mjølner Informatics til tre dage med netværk, workshops og ny teknologi – alt sammen arrangeret af frivillige studerende fra IT Byen Katrinebjerg.

– AUHack er for studerende, der ønsker at blive udfordret på deres faglighed og er nysgerrige på at møde mennesker, der tænker anderledes end dem selv. Er du som studerende indstillet på dét, skal vi nok sørge for at bombardere dig med indtryk og ny inspiration til dit studie- og arbejdsliv, siger Henrik Goul, der er Digital Design-studerende på Institut for Kommunikation og Kultur, Aarhus Universitet.

Sammen med datalogistuderende Rasmus Lunding Henriksen og en række andre studerende i IT-byen Katrinebjerg, er han med til at arrangere ”AUHack 2017” i IT Byen Katrinebjerg fra 31. marts – 2. april: Tre dage hvor studerende og virksomheder sætter hinanden i stævne med workshops, aktiviteter og faglige oplæg inden for IT og ny teknologi. AUHack er gratis at tilmelde sig og i år kan man blandt andet høre oplægsholdere fra Uber, Creuna og Mjølner Informatics, prøve lasertagging og meget mere.

AUHack handler først og fremmest om fællesskab og om at have det sjovt. Her er det Coding in the Dark fra 2016-udgaven af AUHack.

Af studerende – for studerende

- Når virksomhederne åbner deres maskinrum og viser, hvordan de arbejder med it, teknologi og workflow i praksis, inspirerer de os som studerende på en helt anden måde, end hvis vi f.eks. møder virksomheden på en jobmesse, forklarer Rasmus Lunding Henriksen, der læser datalogi på Institut for Datalogi, Aarhus Universitet.

Det er anden gang, at studerende fra IT Byen Katrinebjerg arrangerer AUHack – og allerede nu er der dobbelt så mange tilmeldte som i premiereåret 2016. Men der er plads til mange flere studerende fra AU, forklarer de to arrangører:

–Tankegangen bag AUHack er, at det skal være ”for studerende – af studerende”. De tilmeldte kommer fra vidt forskellige studieretninger, men fællestrækket er, at de har lyst til at møde udviklere, ingeniører og designere på en afslappet og kreativ måde via workshops og oplæg. Det er netop det fokus vi har forsøgt at ramme med AUHack 2017, siger Rasmus Lunding Henriksen.

Se programmet for AUHack 2017 her