Ny professor på Institut for Datalogi

Anders Møller er udnævnt til professor ved Institut for Datalogi per 1. april. Udnævnelsen bliver fejret med tiltrædelsesforelæsning og efterfølgende reception på instituttet den 5. maj 2017.

Anders Møllers forskning er anerkendt på verdensplan. I 2010 modtog han en Sapere Aude Forskningsleder-bevilling og i 2015 det prestigefyldte ERC Consolidator Grant, som gives til lovende forskere i Europa. Han har desuden modtaget forskningspriser fra Google og IBM. Anders Møllers forskningsområde er programmeringssprog og softwareudvikling, med fokus på programanalyse og webprogrammering. Han leder forskningsgruppen Center for Advanced Software Analysis, som med fem PhD studerende, to postdocs samt samarbejdspartnere i både Europa og USA, udvikler nye teknikker til at sikre høj softwarekvalitet og øget produktivitet for programmører.

Udover at være forsker varetager Anders Møller undervisning i emner fra teori om beregnelighed til praktisk webprogrammering.

Anders Møller er 41 år gammel og færdiggjorde i 2002 sin PhD i datalogi ved Aarhus Universitet. Siden har han arbejdet på instituttet først som adjunkt, siden lektor og er nu blevet udnævnt til professor.

Tiltrædelsesforelæsning:

5. maj 2017, kl. 14:15

Institut for Datalogi, Aarhus Universitet

Peter Bøgh Auditoriet (5535-016)

Åbogade 34, 8200 Aarhus N.

Åben for offentligheden